- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dost dobře nevím, co je ministr Chovanec zač. Nevolil jsem ho a ani se nechystám.
Stejně tak nevím, co je Radim Jančura zač. Měl jsem ho za úspěšného self-made-mana, ale v souvislosti s výlepem těch připitomělých plakátů začínám pochybovat.
Radim Jančura se před lety marně ucházel o provozování dotovaných spojů na regionálních tratích. Byli to hejtmani za ČSSD, kteří se mu vysmáli (kulaťoučkým obličejem hejtmana Haška), že dopravce s jedním Hurvínkem (motorový vůz M131) nemůže spoje řádně obsloužit a regionální tratě přiklepli na 10 let dopravci s iniciálami ČD (České Dráhy, Černá Díra, vyberte si). Nutno podotknout, že to k Jančurovi nebylo moc fér. Nutit někoho, aby si nakoupil vlaky a pak teprve se přihlásil do tendru, to je dost zlomyslné. Zvlášť v situaci, kdy bylo všeobecně známo, že Jančura úzce spolupracuje s Deutsche Bahn a že by pro něj nejspíš nebyl žádný problém od nich nějaké vlaky získat. Ať již zápůjčkou, nebo odkupem. Ostatně - Jančura ať je jaký chce, rozhodně to není dobrodruh, který by se po vítězství v tendru teprve začal škrábat za uchem s otázkou: "Jak já to udělám?"
Jakmile se na politické scéně objevila nová relevantní figura (Andrej Babiš), Jančura se k němu přimkl a začal ho podporovat. Proč? No protože vytušil - a dodnes na to sází - že ANO má šanci vyhrát krajské volby alespoň v některých krajích.
To by samozřejmě mohlo vyvolat revizi smluv s ČD, vypsání nových tendrů a konečně splnění snu RJ sáhnout si na státní peníze.
Takže ne ušlechtilou starost o ÚOOZ, Šlachtu a demokracii vůbec, ale prozaický osobní prospěch pana Jančury je třeba hledat za polepenými zadky jeho autobusů.
Inu - žlutá k žluté sedá...
Další články autora |
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...