Jak jsem zaváděl EET aneb to tu ještě chybělo...

Nemyslím EET, myslím pohled někoho, kdo se tí prokousal a pokladnu (nejen) s EET spustil. Tak tady je s dovolením ten můj.

Kapitola 0 - Na úvod pár faktů.

Můj postoj k EET vždy byl veskze negativní, a to, co mám za sebou, mne v tom jen utvrzuje. Kasa, kterou jsme pořídili, umí víc, než EET, prrotože jsme si řekli, že když už do toho musíme vrážet prachy, ať to taky něco přinese. Navíc ta nadstavba může pracovat sama o sobě dál, i když - dá-li Bůh a jednou v této zemi alespoň na krrátko zavládne zdravý rozum - odebere se EET na smetiště dějin, kam patří. EET zavádíme už od 1. prosince, přestože máme především klasické potravinářské prodejny. V jedné z nich - a možná i v dalších, to se uvidí - chceme rozjet občerstvení. EET je pouze elektronická evidence tržeb a jejím účelem je každou hotovostní a mnoho bezhotovostních transakcí ohlásit na FÚ. Všecho ostatní, co je "nad tím", už vlastně EET není, ale já tomu tak říkat budu, bo bez EET by si spousta lidí nákup HW a SW s tím sovisejících docela ráda odpustila.

Kapitola 1 - Defilé nablýskané bídy

Na počátku vždy stojí člověk před volbou. I v případě výběru železa a software pro  EET. Při podrobnějším studiu však záhy přijde na to, že stojí pouze před volbou, jaké logo jeho pokladna ponese. Všechno jsou to tablety na unifikované noze nebo v unifikovaném držáčku. Systémy pracují výhradně v androidu a jejich softwarre se liší zejména v tom, co komu nefunguje. Tedy alespoň jejich poslední veze. Ty první se také moc nelišily... Totéž platí i webových manažerských rozhraních.

Kapitola 2 - "Cože?" Aneb technická podpora

Musím uznat, že za ty cca 3 týdny, po které jsem se EET intenzivně věnoval, SW hodně poskočl dopředu. Totéž ale nelze říci o technické podpoře. Přeplněné linky ve všední den, posměšná hlášení či ticho po večerech a o víkendech. Řeknu vám, nic nedokáže člověka tak nasejřit, jako chvilka, kdy po sobotní celodenní inventuře (kterou si jeden musí napípat do excelovské tabulky, protože vestavěná inventura neumí pracovat s EANy) nedokáže do systému naimportovat soubor s prodejními položkami, protože mu systém vrací hlášku "chyba radek 5 sloupec 5", ale už neřekne, co s tím. Vlastně ano, dokáže. To když vám po zaslání bezmozně rozezleného mailu zavolá manažer dodavatele a řekne vám že to schválně, protože obchodní politikou firmy je prodávat dražší software, ne jen tenhle "kasičkový". Dražší znamená nikoliv o něco, ale několikrát, tedy ne 9000 ročně, ale 25 - 50 tisíc ročně za 1 licenci (tedy za 1 kasu). Stalo se včera okolo půl páté večer. Firmu a osobu uvádět nebudu, ale mohu doložit.

Kapitola 3 Cui bono?

Za firmou, od které jsme nakoupili, jak jsem později zjistil, stojí Martin Roman. Že nevíte, kdo to je? To je ten pán, co dostal od ČEZu zlatého padáka 670 mega. A člověk, který si umí jít na ruku s Andrejem Babišem.(Roman/Křetínský a Babiš si plánují rozdělit trh… pro dobro společnosti. Zdroj http://www.mapovani.cz/andrej-babis-a-agrofert/babis-a-roman-maji-zpravu-pro-media/829).

To potvrzuje, že EET je především nástroj k získávání just-in-time informací o trhu, o jeho vývoji, tendencích atd. Babiš si je stáhne ze serverů FÚ, Roman z cloudů, ve kterých postižení podnikatelé uchovávají svá data.

Kapitola 4 Co poradit?

Nevěřte nikomu. Důkladně si rozmyslete, co od EET očekáváte. Prodejci nabízejí hodně, ale ve finále ani zdaleka sliby nesplní. Na druhou stranu - nekupujte nejlevnější dreky, když vysloveně nemusíte. Obrňte se trpělivostí, rozvahou, buďte nesmírně pečliví. Stačí špatně naformátovaná buňka v tabulce a systém data odmítne, aniž by vám řekl, proč. A technická podpora? Dneska jsem se už nedovolal ani na automat...

Buďte FIK!

Autor: Lumír Vitha | úterý 29.11.2016 18:32 | karma článku: 34,02 | přečteno: 1570x