Lumír Vitha

Svět lidí skončil. Čas skřetů nastal.

24. 03. 2016 8:53:14
„Svět se změnil“. Tahle věta z úvodu Pána prstenů se mi vybavila, když jsem dnes ráno otevřel oči a nahlédl do médií. Svět se změnil, ale je to k lepšímu?

Úplně první zpráva, kterou jsem si přečetl, obsahuje sdělení o tom, jak se sešlo několik tisíc lidíc v Bruselu, aby se společně radovali z toho, že jak báječně a upřímně rozjasnily jejich nitra předvčerejší atentáty s desítkami mrtvých a dalšími desítkami doživotně zmrzačených nevinných lidí.

No sláva! Už víme, co s blbou náladou, která se mezi lidem šíří!

Ta druhá mě ani nepřekvapila. Andrej Babiš si s sebou do Sněmovny přivezl celý hovnocuc fekálií, který v přímém přenosu vystříkal na všechny své předchůdce se slovy: „Máte na rukou stejný sajrajt, jako já, tak buďte zticha a nesuďte. Teď jsme u koryt my, tak poslouchejte, jak mlaskáme a šoupejte nohama“. A třetina voličů mu freneticky tleská. Nevadí jim fekálie na rukou jejich guru. Hlavně že to natřel Kalouskovi.

Kalousek a Rath a další nejspíš také byli nenažraní hrabivci. Ale byli to intelektuálové, kteří svou intelektuální převahu rádi dávali najevo. „Obyčejný člověk“ se před nimi cítil jako blbec, a to se neodpouští. Babiš je nenažraný hrabivý křupan. Tím pádem si nemusí s intelektuální převahou dělat starosti. Žádná nehrozí. Je to zlý a ve své zlobě nekompromisní člověk. Nebojí se demagogie, účelové lži, protože je umí lidu podat. Hovoří jejich jazykem, sdílí stejné cíle pro svou nenávist.

Babiš se svým projevem možná před svými obdivovateli obhájil. Ale zároveň udělal dvě věci, které mu mohou v budopucnu zlomit vaz.

Za prvé přiznal, že je stejný a sám sebe zařadil mezi ty, které dehonestuje a nenávidí – Kalouska. Ratha a spol.

A za druhé tím, že přiznal lumpárnu a přesto neodstoupil, vyzval všechny, kteří ještě nemají dost, aby dál kradli a podváděli. Svým přiznáním se stal vydíratelným, protože teď bude muset přikrýt zlodějny i těch dalších. Pokud to neudělá, sestřelí ho. Jako Johna, Bártu a celou řadu jiných.

Mám-li se vrátit na ůvod tohoto povídání, nezbývá mi než konstatovat:

„Věk lidí skončil. Čas skřetů nastal“.

Autor: Lumír Vitha | karma: 27.72 | přečteno: 1087 ×
Poslední články autora