Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30i47r10e76k 16Ř16í56h30a 8405811875793

No větší blábol sem nečet.Chodím do podniku kde se prodává dovnitř i ven pití alko a nealko i jídlo..Žádnou novou kasu si majitel nepořizoval, stačila mu tu co již měl jen si zařídil tu "krabici" pro odeslání EET, připojení na NET už tam stejně měl...Nemá smysl dál komentovat,

+1/−5
8.12.2016 12:18

L76u64m18í27r 80V92i78t31h52a 2257357226672

To nemá. Já v těch obchodech, kde jsme to zaváděli, pracuju, a mám to na starosti. Takže na rozdíl od Vás vím, o čem mluvím. Ostatně, kdybyste můj text četl pořádně, Vámi popsaný případ uvádím hned jako první. A taky tam píšu, komu to takhle stačí, komu ne a proč.

+6/−1
8.12.2016 13:24

M66i82r23e22k 93Ř90í26h32a 8945701145633

Není to velký podnik, takže spadá do těch malých pro které by to mělo být likdvidační že. Chápu že EET je problém někde v zapadlé vísce kde je "nuda v Brně" ale ty nářky co jste tu předvedl je demagogie. Obsluhu i majitele znám velmi dobře takže Vím "vo co go" a vůbec to neodpovídá tomu co píšete (a nej vy) a takových jako je on je velmi mnoho...Že se mohlo diferencovat, aby to nebyl problém pro "zapadlé nejmenší provozny" je možné, ale čím víc vyjímek systém má, tím více se dá ošulit a v tomle jsou češí mistři o tom není pochyb...

+2/−2
8.12.2016 16:38

P36a97v41e35l 36H17e34k 8877296103961

Krásně sepsáno 

0/0
6.12.2016 17:08
Foto

M31a88r21t54i60n 65P47i14š22t86o18r48a 8328428186469

"Už teď platí povinnost mít registrační pokladny, které každou účtenku, každý nákup evidují."

Možná v některých segmentech, ale každopádně je to evidence plně pod kontrolou podnikatele. Takže co tam je dnes, zítra nebo za měsíc už v takové evidenci být nemusí.

"EET pouze duplicitně zaznamenává transakce ještě na serverech MF."

Kde už ji podnikatel pod kontrolou nemá a nic mazat nemůže. Může sice posílat záporné čásky, ale pokud to přežene, bude to indikátor ke kontrole. Stejně jako jiné anomálie.

+1/0
6.12.2016 2:07
Foto

V89á70c57l81a92v 13C63h54u94c46h95m26a 6185101348476

Ano, plně pod kontrolou a na odpovědnost podnikatele. Pod čí kontrolou a na čí odpovědnost budou data ne serveru FS? A jak se ta odpovědnost projeví, když se data dostanou do nepovolaných rukou. Nevěřím že ministr vyvodí odpovědnost pro sebe a odstoupí a uhradí ze svého škody.

+6/−1
6.12.2016 8:15
Foto

M66a84r90t33i81n 46P65i65š56t66o91r75a 8278588186919

Shodneme se tedy, že z pohledu kontroly mají data v centrální databázi, navíc ověřitelná zákazníkem, větší vypovídací schopnost, než evidence v moci kontrolovaného podnikatele.

Uznávám, že z pohledu možnosti ukrást data o tržbách všech podnikatelů, je centrální databáze nebezpečnější. Zejména proto, že alternativou by bylo vykrást milión evidencí. Zabezpečené do bude podobně jako ISDS a tam jsme také zatím žádný únik nezaznamenali.

Z mého osobního pohledu v tom ale žádný problém není. Mám názor, že podnikání založené na utajování čehokoliv před kýmkoliv je středověké a společensky nežádoucí. Stejně jako např. na právu silnějšího. Ale uznávám, že většina k tomuto (názoru) nedospěla.

+2/−1
6.12.2016 9:25
Foto

V27á69c43l26a71v 28C14h28u35c66h59m23a 6695301948226

Budu reagovat podle odstavců.

1. Jo to se shodneme. Stejně jako bychom se shodli na tom, že data z čipů, vstřelených pod kůži novorozencům by dala státní správě přehled úplně o všem a nemuseli bychom nějaké úniky vůbec řešit a Babiš by nejspíš neseděl ve Strakovce ale na Mírově. V čem se asi neshodneme je to, jaká je ještě přijatelná míra šmírování a bonzáctví.

2. Nevím jak je zabezpečen systém ISDS a zda někdy došlo k úniku dat.Ale taky nevím jak by bylo možno data z ISDS využít tak aby jejich zpracování nebylo nákladnější než získaný prospěch z jejich využití. Umím si představit využití ke sledování předem vytypovaných subjektů, to ano, ale i tady by bylo možná levnější a hlavně bezpečnější využít detektivní kanceláře. Navíc data v ISDS po 3 měsících mizí. Nevím co se s nimi děje dál, ale pro uživatele přístupná nejsou. Data z EET jsou velmi snadno využitelná v konkurenčním boji a to především hromadně. Mají jasně stanovenou strukturu, ze které vám příslušný SW vytáhne přesně ta data o která máte zájem. Což třeba u ISDS vůbec neplatí.

3. Podnikání je pořád soukromá záležitost daného subjektu a obchodní tajemství by mělo být pořád chráněno zákonem. Ale bolševici vždycky měli tendence strkat svůj nos do cizího soukromí a hlavně do cizích peněženek.

+11/0
6.12.2016 10:00

L62u69m81í47r 50V83i64t53h15a 2907347356212

OK, napište tedy do této diskuze, kde pracujete a kolik berete, včetně skenu výplatní pásky. Nebo snad máte důvod něco tajit?

+4/0
8.12.2016 13:49

V86l36a45s38t13a 97S48v65o17b75o48d79a 4729979244

Bloger je zase jeden z těch které najednou kleply přes prsty a tak se snaží se z toho nějakým způsobem vymotat.

+1/−17
4.12.2016 9:41

L85u51m95í35r 70V78i22t56h76a 2697507436152

Bloger je zaměstnancem firmy, která provozuje 4 prodejny, v jedné z nich i občerstvení. Proto musí mít EET už od prosince. Popisuje vlastní zkušenosti. Kdo jste Vy? Co jste dokázal? Moc toho nebude. Ani pravopis neumíte.

+16/0
4.12.2016 10:01

J89a21n 79R92á77ž 1179473404230

Objevuje se mezi diskutéry hodně blbů, pane Svoboda, kteří neví nic o čem píší.

+2/−1
4.12.2016 19:07

L83a65d32i56s56l55a93v 43M66a77c85h49á66č62e94k 8979647417740

R^

+3/0
4.12.2016 1:49

A78n67t67o62n64í42n 74P94o94l54i12c64k59ý 9830722661407

Dotaz:

Mýtus 1. Jak víte, jaké nástroje pro vytipovávání míst pro kontrolu má finanční správa?

Mýtus 2. Jak jste se dopočítal k těm 10 tis. měsíčně na kasu? 600 (dobře, až 900) licence, co dělá těch dalších 9 tis,. na kasu. Položkově s částkama.

Mýtus 3. Někdo říkal, že 18 mld. bude z hospodských? Pokud jsem správně poslouchal, za to má být po plném nasazení, tedy cca za 2 roky.

Mýtus 4. Mohu se zeptat, proč by se EETečkovala platba fakturou? Vámi popsaný příklad s EET nemá co dělat, alespoň ne v podobě, kterou jste popsal. Tlačítko nefizkalizovat je z jiného důvodu, a to proto, kdy prodejce prodává položky, které podléhají EET a nepodléhají EET a ty co nepodléhají nechce posílat na MF. Tudíž označí položku, která nespadá pod EET a ta část tržby se neodešle na MF. Není to tak?

+6/−13
3.12.2016 23:35

R13a24d32e66k 62H43o13d72a56ň 9646327581843

Ad mýtus 2, http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/RIA.pdf str 31

0/0
4.12.2016 1:13

L94u23m75í71r 60V55i26t12h66a 2237807596972

Člověku, který tvrdí, že "některé položky nepodléhají EET", nebudu nic vysvětlovat. Na to nemám čas. Nastudujte si aspoň zákon o EET, pokud o tom chcete debatovat. http://www.sbirka.cz/POSL4TYD/NOVE/16-112.htm

+6/−1
4.12.2016 8:23

J88a63n 22R35á65ž 1939943634930

On jen tak plácá!

0/0
4.12.2016 19:08
Foto

V50á18c17l26a34v 64C89h18u76c52h46m19a 6585881888876

No, některé položky EET nepodléhají. třeba "jídlo s sebou". Nebo právě to vámi popsané, na fakturu, kdy je nutno kvůli účetní evidenci, protáhnout pokladnou, ale nikoliv EET.

+3/0
4.12.2016 19:18

A32n27t50o37n45í10n 51P16o63l54i48c59k30ý 9980372631317

takze nic :-)

+1/0
5.12.2016 12:25

L10u72m66í63r 44V30i60t22h58a 2457387236872

Už máte nastudováno?

+2/0
5.12.2016 13:27

A39l74e33x47a42n76d53e36r 57P50r66o11c61h79a25z39k86a 2771246826873

S tim vyberem 18miliard navic. Take nevim kde se takova cisla berou a davam vam za pravdu, ze od tech malych koncovych prodejcu to vyinkasovat nepujde. Ale vim, ze spousta hospod nakupuje bez papiru od tech, co toci velke penize. Kdyz ta mala hospoda bude chtit papir, ta velka firma uz zaplati jine dane, tam uz se to v milirdach hybat muze

+3/0
3.12.2016 18:39

J58a26n 31D33o87m95e88k 1242863639235

EET je dobra vec. Hlavne pro Vietnamce kteri sice pracuji ale zadne dane temer neplati. Doufam ze tato komunita zde uz nebude okradat stat ve velkem a treba pujdou krast jinam!

+5/−19
3.12.2016 17:27

K92a74r24e72l 36J82a65n60d19a 5932516311106

Jděte do háje s tou vaší závistí a nenávistí

+1/0
8.12.2016 22:14
Foto

M62i81l50o45s81l71a67v 23D40o10u80b58r11a24v54a 1801639215704

Váš článek je fundovaný. Jen mne překvapuje, proč zavírají právě ti nejmenší, co potřebují jen triviální řešeni za pár tisíc a ti, které to stojí statisíce jsou celkem v pohode?

+6/−5
3.12.2016 17:01
Foto

V85á52c18l86a64v 52C13h14u21c63h72m93a 6165931318696

Protože hrozba 50000 pokuty za nějakou drobnost může znamenat ztrátu třeba i celoročního zisku. Jak by se vám líbila vidina, že přijdete o roční příjem?

+21/−3
3.12.2016 17:39
Foto

P15a55v53e42l 24Č94e98r62n74í43k 1248355670210

Přestože patřím mezi příznivce EET, tak zrovna to zavírání nejmenších chápu - Poměr nákladů k jejich obratu je výrazně vyšší než u velkých obchodů které mají dostatečné rezervy.

Podniky, které potřebují řešení za statisíce mají denně takové obraty, že je to vůbec nevytrhne.

+9/−1
3.12.2016 18:35

J79a54r82o79s45l57a54v 94H84e92j78n67a 4557591669

"A slevovat lze pouze o částku nebo o procenta."

Málem jsem se rozplakal.

O co slevujete vy? O levou botu?

+2/−12
3.12.2016 16:20

L15u73m64í78r 53V48i34t20h78a 2557907526552

Pane Hejno, budete se divit, ale my slevujeme "na částku". Třeba všechno sladké pečivo slevujeme na 5,50, ať původně stojí kolik chce. A takových je víc. Chcete půjčit kapesník?

+22/0
3.12.2016 19:18

J21a30n 37H77l45e10d82í28k 8208369588736

zastávám názor-- nechte české zloděje přikrádat, za Husáka tomu tak bylo a žádný šenkýř, správce hotelu neprotestoval, lidé dávali trinkgeld, i v hotelu se muselo připlácet, bylo-li plno, všichni byli spokojení a šťastní, tu "svobodu" nám byla čert dlužen.

0/−1
3.12.2016 16:05

J25a20r69d60a 62S56o48k49o94l 1686698581551

Nejlepší je na tom to že tihle mocipáni oblibují národ přes média které si povinně platíme;-D

+7/−1
3.12.2016 16:03
Foto

D23a71l54i44b14o34r 53B14a98r82t63o64š 5104320557759

o české televizi bych snad ani raději nemluvil....je to zdroj nejlepší desinformace národa jaký jsem kdy viděl...to nedokázali ani komunisté...

+16/−2
3.12.2016 16:06

P48e94t47r 16N15ě38m37e64c 4585252982517

Díky R^

+1/0
3.12.2016 15:58

D13a59n52i60e78l 31K31o37r38o82u16s 9121144699250

Nejsem podnikatel nejsem odborník. Nerozumím proto jedné věci. Možná mi tedy někdo vysvětlí:

Na Slovensku (a nejen tam) toto zavedli před mnoha lety a funguje. Přínos je prokazatelný.

Proč je to u nás jinak?

+7/−15
3.12.2016 14:43

L37u15m95í62r 34V92i72t56h73a 2327527506842

Na Slovensku to nemají, jen v Chorvatsku

+18/−1
3.12.2016 15:07

D43a88n85i87e34l 12K10o49r39o13u85s 9781104289470

v určité maří mají, ne?

http://ekonomika.idnes.cz/na-slovensku-eviduji-trzby-on-line-od-letoska-fof-/ekonomika.aspx?c=A151115_194809_ekonomika_jvl

0/0
3.12.2016 15:27
Foto

V65á87c45l11a45v 23C10h58u61c62h73m58a 6405131788386

Jednak je to dobrovolné a druhák k tomu nepotřebujete žádné vybavení navíc. Běží to jako aplikace na serveru Finanční správy a na náklady Finanční správy.

+8/−1
3.12.2016 15:55

A35n80t46o92n48í96n 28P76o11l68i75c96k12ý 9200822341737

To jako že po večerech někdo na webu přeťukává účtenky?

0/−3
3.12.2016 23:26
Foto

V35á90c85l85a50v 14C70h43u39c33h35m60a 6535691458606

Lidi bez špetky představivosti to musí mít v životě hodně těžký. Pro ty je socialismus a život v kleci jako výhra ve sportce.

+8/0
4.12.2016 10:29

H73a59n96a 63P34i97s67a69r68č10í75k46o12v56á 4515786491831

V určité podobě je evidence tržeb naprosto všude. Třeba v podobě účetnictví. Pletete si hrušky a jablka. Je rozdíl fiskální kasa, která nemusí být online a obchodník nenese následky za případné vypadnutí nebo absenci signálu a EET. Na SK mají přístup do dat do kas jen kontroly z FÚ, nesmí z té kasy nic vynášet. Není tedy nikde online přehled o tom, které obchody frčí a je třeba je násilně skoupit.

+4/0
4.12.2016 13:40

R14a22d92e51k 83H75o74d59a19ň 9726917251573

a) na Slovensku to nezavedli, mají registrační pokladny (tzn. nemusí řešit nějaké odesílání dat, internet, propojování do dalších systémů, problémy s tím když se data neodešlou, problémy s tím když systém neodpoví včas a jak to řešit dál na straně obchodníka)

b) "přínos je prokazatelný" vs "Kupříkladu na Slovensku nebylo prokázáno, že by zavedení zvýšilo daňové příjmy" - http://ekonomika.idnes.cz/pohled-ekonomu-na-registracni-pokladny-d97-/ekonomika.aspx?c=A130410_125748_ekonomika_spi

+18/−1
3.12.2016 15:49

M97i39l46e37n59a 85Š69e49b37e32s25t27o50v37á 9343409824800

EET jako taková mě moc nevadí (mám ji od začátku listopadu - abychom provoz dobře zajeli).

Co mě vadí, je ta šílená masáž, osočování podnikatelů a rozdělování společnosti.

EET mě nevadí, ale co mě vadí je to, že člen vlády o mě tvrdí, že jsem zloděj, podvodník apod. Kdyby prostě udělali zákon a nechali si ty hnusy kolem, ani bych nemrkla. Dělám deset, dvanáct hodin denně (jako spousta jiných, a protože mě moje práce baví), ale podle vyjádření některých jsem horší póvl a okrádač státu než někteří nemakačenkové, kteří se léta válí doma.

+19/0
3.12.2016 20:40

K56a20r68e64l 33K67u32č75e30r87a 7745881933760

Je to ještě horší.

O něco se snažíte, bojujete o zákazníky, kteří vám nic neodpustí, každá koruna kterou vyděláte je těžce zasloužená, stát vám skoro každou druhou sebere a nakonec vás za zloděje který okrádá stát považuje kdejaký lempl kterého živíte ze svých daní. ;-(

+22/0
3.12.2016 23:10

J52i51n76d16ř65i28c91h 92N78o44v76ý 3895764332435

Měsíční náklady 10000.-? Za co?

+4/−6
3.12.2016 14:41

L47u50m28í35r 91V45i15t87h43a 2167777156832

Za člověka, co se o to stará, je to v textu.

+4/−4
3.12.2016 15:08
Foto

P64a81v73e48l 37Č47e74r97n60í27k 1748635880630

Ten text je dosti zavádějící. Některé položky zbytečně přehání případně zamlčuje jednodušší řešení.

+4/−6
3.12.2016 18:37

L41u34m87í42r 90V97i42t82h46a 2567627126412

Co zamlčuji?: Buďte prosím konkrétní, rád se poučím.

+4/−1
3.12.2016 19:19
Foto

D46a62l43i10b87o23r 17B37a96r69t37o61š 5384570447869

a mám ještě jednu připomínku....morálka kolem daní je na dvou stranách ---1) na straně platičů a neplatičů daní...a 2) na straně těch, kdo naše peníze utrácejí a používají na úplatky a strkají si je do vlastních kapes..a protože ryba smrdí od hlavy je PRVNĚ NUTNÉ zavést systémy, které neumožní grázlům u moci podvádět DAŃOVÉ POPLATNÍKY.....a teprve pak se smí provést kontrola placení daní.....a protože kontrolu nad těmi, kdo peníze daňových poplatníků utrácí a zneužívají, ještě nemáme...je jakákoliv kontrola placení daní jen vyjádřením nadvlády vládnoucí šlechty na námi ..ekonomickými otroky...

+21/−1
3.12.2016 12:33

M33i53r70o12s81l73a63v 54K72o85č16í 5511811442273

v tom s vámi naprosto souhlasím, polopaticky řečeno...až nebudou krást ti nahoře, nebudou krást ani ti dole....neboli ....nemůžu kázat vodu a pít víno !!!

+5/0
3.12.2016 13:39

J84i34ř16í 37V44a26v27ř85í50k 7804359445630

Plný souhlas.R^

+1/0
4.12.2016 7:47
Foto

L59a80d62i49s96l94a23v 13V90ě98t59v72i98č88k36a 4113166654555

R^;-€

+7/0
3.12.2016 12:32



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.