Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
A72n72t80o81n50í85n 62T51i19c51h68e18r20a
Vypadá to krásně, ale výpočet má několik úskalí:
Vycházíte z ročního nájezdu 50t. km. To udělá málokteré rodinné auto. Já třeba ujedu ročně do 12t. km. A už jste na čtvrtině "úspory". 50t. km vyžaduje při průměrné spotřebě 1kWh/6km přes 8MWh energie. Elektrárna vám opravdu max. těch 12MWh spíš méně. Elektřinu ale nečerpáte jen pro auto. Takže vám nakonec bude chybět. Musíte čerpat u stojanů za poměrně vysoké ceny. A pokud nejezdíte jen krátké trasy, tankování mimo svou elektrárnu se nevyhnete. Nehledě na to, že výroba elektřiny je během roku rozložena velmi nerovnoměrně. V zimě vám na váš nájezd nebude energie stačit. V létě je zase energie přebytek a nevíte co s ní. To jsou další ztráty v tom ideálním výpočtu.
Dále bych zpochybnil cenu 200t. za elektrárnu s výkonem 10kW.
A to se bavíme opravdu jen o majitelích elektráren s FV na střeše svého domku. Existují mraky lidí s vlastním autem, bydlících v panelácích a bytových domech ....
Abychom si rozuměli: nejsem odpůrcem elektromobility. Ale musí to dávat ekonomický smysl. FV na střeše mám a před rokem jsem řešil výměnu auta. Krátký jednoduchý výpočet stačil k tomu, abych si koupil zase diesel. Místo lehce ojetého (tedy levnějšího) elektromobilu. Zatím se mi to prostě nevyplatí, ale věřím, že horizontu jednotek let bude situace jiná.
S12t69a41n32i70s88l33a26v 82J33e79l67e24n
K závěrečné otázce:
1. Závislost na dovozu surovin zvyšujeme například tím, že si zakazujeme těžbu (limity, povolenky).
2. FVE je sice zdánlivě výborná, ale problém je v tom, že vyrábí nepravidelně (v závislosti na sezóně, denní době a počasí), zatímco spotřeba je poměrně pravidelná. Náklady na stabilizaci dodávek energie její zdánlivou ekonomickou výhodnost více než smažou.
P65a89v98e84l 54D68v93o83ř96á39k
Získávat energii ze solárů je sice málo efektivní, ale - je to zadarmo. Tudíž nezáleží na nějaké efektivitě.
Z hlediska uživatele jde jen o to, za jak dlouho se investice do solárů vrátí, pokud je dokáže naplno využít.
Tady je otevřené pole pro badatele a vynálezce. Tedy jak akumulovat energii, když to zrovna nesvítí.
Vzpomínáte třeba na akumulační kamna?
J56i14ř43í 12J44i10r17o98u38d75e13k
Něco o ,,bludném kruhu". Energetická náročnost na těžbu a zpracování surovin, výroba komponent, přeprava, instalace, životnost, a také likvidace toho, co doslouží, neb nic není na věčné časy
T95o75m47á12š 36F47l77a16š88k49a
Ta čísla jsou dle mě trochu jiná (také mám FVE), ale principielně s článkem souhlasím. Je potřeba dořešit ještě pár technických detailů (skladování, rozvod), ale do budoucna jsem optimista. Tudy cesta povede.
J35o29s72e52f 34P95r98o24c36h14á40z83k28a
Jdu stejným směrem, máme čerstvě fotovoltaiku, příští rok plánujeme elektromobil.
J36a85r88o26s75l33a51v 90H20a69l24u60z81a
Dobrý den, té elektrárně v odkazu něco podstatného chybí. Životnost baterie a střídače taky není věčná a s bilancí to docela zahýbe a potom ty díly musíte koupit v Číně, takže žádná výhra. Cesta k tlaku na cenu ropy je v její spotřebě a není to jen u aut, (kde se kdysi počítalo se spotřebou 3 l na 100 km, ale různé opatření jdou proti tomu) ale i ve spotřebním jednorázovém průmyslu.
T27o31m25a76s 17M89a55c88e17k
Nevím jestli špatně koukám ale u té elektrárny v odkazu je jen střídač, baterie a wifi modul. Nějak vypadly panely, ne? Nebo tam jsou? Pokud koukám správně tak k té ceně je třeba připočíst ještě 22x panel 450W a cena je pak o nějakých 76000,- výše
A71l57e82š 13L38i61s76o90v45s62k82ý
Ano, souhlas. Nelze vzít nejvýhodnější variantu a z té udělat obecné řešení. Musí se vzít v potaz i ta nejméně výhodná.
S10a60b88r89i22n25a 58D33v24o59ř57á90k51o78v77á
Problém se jmenuje "baterie". A to jak baterie v samotných elektromobilech, tak baterie nutné k uchovávání vyrobené energie k jejímu použití později. Slunce totiž sice svítí pořád, ale jen část té doby jsou dobré podmínky k výrobě elektřiny. Takže fotovoltaické panely někdy té elektřiny produkují nadbytek a jindy zase žádnou. A současné baterie mají spoustu nedostatků, z nichž největší je surovinová náročnost při výrobě, kterou jen z malé části umíme pokrýt recyklací.
Ale jinak máte pravdu - čímž se dostáváme k té ideologii: pokud bude nárůst počtu elektromobilů kopírovat možnosti pokrýt jejich spotřebu ze solárů, bude to v pořádku.
P97a58v96e50l 38D39v29o13ř26á68k
Nabízí se třeba při přebytcích energie ze solárů vyrábět do zásoby vodík. Kterým pak můžeme v případě potřeby "krmit" palivový článek. Třeba ten v autě.
- Počet článků 222
- Celková karma 12,46
- Průměrná čtenost 1280x
Závěr: Internet je dokonalý vynález. Bez něho by blbost chřadla.